Wednesday, April 11, 2007

K800i, første indtryk!

Så fik jeg endeligt min K800i, meget lækker telefon. (Billeder af mobilen er fra K608i)
Mobilen lækkert bygget, og jeg har længe været spændt på hvad kameraet kan byde på.


Men hvis jeg skal starte fra en ende af, så har mobilen en meget sprød skærm. Billederne står klart og farverne er meget livlige og skarpe. De numeriske knapper er "knap" (yes I see the humor) så livlige og tryksalige som på fx. K608i'eren. Dog vil jeg mene, at det er noget man kan vænne sig til, ellers virker de andre knapper, som de skal. SE har valgt at beholde Joysticket på denne model til forskel fra fx. w800i som har et "D-pad". Der er mange delte meninger om dette, jeg har dog ikke de store problemer med det, da joysticket virker solidt, stramt og stikker ikke ud over de andre knapper. Udover de "sædvanlige" knapper findes der også 2 ekstra knapper over skærmen som bruges, når telefonen er vandret og f.eks. bruges som kamera. Derved har man 2 genvejsknapper til at indstille kameraets funktioner eller til navigation i de allerede taget billeder. Sidste bemærkning til knapperne på nuværende tidspunkt er, at play-knappen på siden af mobilen er meget smart, man kan ved 1 knaptryk starte eller stoppe radio eller mp3-musik afhængig af hvad man nu har lyttet til sidst. Dette er en meget nice feature når man ikke gider at bøvle med at skulle trykke sig igennem menuen for at høre et stykke musik eller radio.

Det var så mit førstehåndstindtryk af mobilen og beklager hvis det er lidt ustruktureret, men der skal nok komme en mere struktureret og gennemført anmeldelse af telefonen. I mellemtiden kan I fornøje jer med nogle billeder taget med K800i.

En lille moppe foran Brugsen

Kong Christian (udendørs meget sol)

Frokost frugt (macro shot)

Kongenshave (udendørs, blandet)



No comments: